Limingan Kokoomus

Kokoomuksen valtuustoryhmän puolesta voidaan todeta:

Kiitokset kuntalaisille äänestämisestä kunnallisvaaleissa ja iso kiitos saamastamme luottamuksesta.

Valtuuston olisi hyvä linjata, millaista osaamista eri yritysten hallituksiin tarvitaan ja tätä ohjeistusta tulisi päivittää aika-ajoin. Kunnan omistamien tytäryhtiöiden hallitusten ei tarvitse koostua valtuutetuista, varavaltuutetuista tai viranhaltijoista.
Tein omistajaohjauksesta valtuustoaloitteen 24.5.2021.
-Kristian Ruotsalainen
Kovasti on puhuttu kaksoisraiteen tulemisesta ja tahtotila sen saamiseksi Liminka-Oulu välille on tärkeä. Meillä Limingassa kaksoisraide on myös edellytys järkevälle ja tehokkaalle maankäytölle. Kaksoisraiteen rakentaminen ei kuitenkaan näytä aivan hetkeen toteutuvan, sillä Etelä-Suomen raidehankkeet näyttävät menevän luotijunan lailla edelle. Tämän vuoksi toivoisinkin, että meillä Oulun seudulla lähdettäisiin voimakkaasti viemään eteenpäin paikallisjunaliikenteen saamista välille Raahe-Liminka-Kempele-Oulu-Ii.
Lautuanneva on näyttänyt voimansa Limingassa viime viikkoina. Keskustelua on käyty monissa eri kanavissa. Tämä neva-alue on totisesti herättänyt kiinnostuksen.
Kirjoittaja on liminkalainen mainosalan yrittäjä, joka toimii aktiivisesti yrittäjäjärjestössä alueellisesti ja valtakunnallisesti.